HTML

Izombuilder Twitter

Izombuilder.com

Izombuilder, avagy az agyatlan gyúrós élete! izombuilder(kukac)gmail.com

Linkblog

2010.06.11. 20:12 Izombuilder.com

Testépítés

Érintőlegesen, mindig írtam erről a sportól (igen sport, mégha egyesek nem így gondolják),de konkrétan nem akartam írni róla. Olyan magas szinten zavar a neten keringő baromságok, hogy muszáj volt leírnom a véleményemet.

Két kategóriára lehet osztani a tábort. Vannak a testépítők, akik életmód/verseny szinten űzik és vannak a "Gyúrósok".

Azok, akik testépítőnek vallják magukat, nagyon sok áldozatra kényszerülnek a cél érdekében. Mik ezek az áldozatok? Egy átlagos napja egy testépítőnek a reggeli ébresztőtől, a lefekvésig meg van tervezve. Ez egy 24 órás sport, nem csak az 1-2 órás edzésről szól, mint sokan azt gondolnák. Minden étkezés, óra és mennyiség pontosan meg van tervezve, mivel ez teszi ki a fejlődéshez szükséges rész 70%-át. Nem eszik vagy csak nagyon ritkán úgynevezett "szemét" kaját (pl. pizza, kenyér, csülökpörkölt stb.), de változatosan étkezik napi 6-8szor. Nem cigizik, nem iszik (alkoholt), nem drogozik, mert tudja, hogy hátráltatja a fejlődésben és nem utolsó sorban káros. A fentiek egy idő után teljesen természetessé válnak és sokkal jobban érzi magát a bőrében és minden téren jobban teljesít egy átlag embernél (tapasztalatból mondom). 

A "Gyúrósok", ők alkotják a tábor maradék 99%-át (sajnos). Miattuk van ennek a sportnak, negatív megitélése. Miért? Általában ők úgy gondolják, hogy attól mert lemennek "edzeni" és beszednek "valamit", egyből Jay Cutler lesz belőlük. Ők, azok akik a helyes táplálkozás helyett, egyből a doppingszereken gondolkodnak, hiszen szerintük Cutler is attól lett izmos. Természetesen óriási tévedésben vannak, hiszen elsősorban a genetika, sok éves edzés és életmód, aminek köszönhetik az élsportolók a kinézetüket. A dopping/szteroid senkiből se fog esztétikailag szép izomzatot varázsolni. Sajnos az emberben benne van egy olyan, hogy keresni kell a "csodapirulát" (pl. 40-es karcsináló, hiperszuperdiétanélküllefogyasztózsírégető, stb.), mert büdös a munka... (tisztelet a kivételnek)

Felvetődik a kérdés, hogy az élsportolók, mint pl. Cutler doppingolnak e? Ez egy olyan kérdés, amit bármelyik olimpia szintű versenyzőnél fel lehet tenni. Naívnak kell lenni az embernek, hogy elhigyje, hogy évente lehet doppingok nélkül rekordokat dönteni... az emberi természetes teljesítőképességnek vannak határai. Ezek a "szerek", csak azt a minimális! plusszt adják, ami szükséges ahoz a 0,1 másodpercel gyorsabb futáshoz, vagy az élesebb fizikumhoz. Nagy tévedés, ha valaki azzal áltatja magát, hogy sima doppinggal lehet élsportoló valaki, miattuk tart ott ez a sport, ahol...

3 komment

Címkék: sport én életmód testépítés tervek dopping étkezés szteroid


A bejegyzés trackback címe:

https://izombuilder.blog.hu/api/trackback/id/tr412070131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chernobyl generation · http://chernobylgeneration.blogspot.com/ 2010.06.13. 18:21:37

évetlen évek óta sportolok(amióta eszemet tudom), heti több edzés, napi mozgás. Nem vagyok egy hegy, de van rajtam pár kiló izom. nem vagyok elhízva se... sohase nyúltam doppinghoz, még egy Bvitamin-t se vettem be!!!

az összes majmot kiröhögöm akik spagettikezekkel kezdenek elszedni csodaszereket. nagyon sok a gyúrós haverom de csak pár darab belőle a kitartó.

amikor valamelyik elkezd szórni, azonnal kiröhögöm és elküldöm a p.....
utánna az én részemről le van nézve és semmibe veszem.

Izombuilder.com · http://www.izombuilder.com/ 2010.06.13. 20:11:42

@Chernobyl generation: Majdnem azt mondtam, hogy 100%ig egyetértek a véleményeddel. Kivéve egy dologgal. A Vitamin fontosabb mint gondolnád. Na nem a Centrum féle, hanem az igazi komoly multivitaminok (konkrétat nem mondok, mert ez nem reklámblog). Ez egy minimum kellene legyen egy átlag embernek, de egy sportolónak szinte kötelező. Szerintem egy komoly multivitamin + pár C1000 a napi minimum kell legyen, hogy az immunrendszertől kezdve, a termen keresztül, az "ágyig", mindenhol hibátlanul tudj teljesíteni.

vendriner aladár 2010.06.14. 16:00:55

Én 10 évig edzettem, de hobbi szinten, ami azt jelenti, hogy heti 3-5-ször. Sajnos tönkrement a vállam, hiába a nagy súlyok nem kímélik a testet. Ma inkább futok, mert a sport hiányzik, sőt versenyszerűen tollasoztam is, elég jó szinten:)

A gyúráshoz meg annyit, hogy ha szép kidolgozott felsőtestet akarsz, akkor azért meg kell szenvedni, de a koksz is csak felfúj. Sosem kokszoltam, s nem is vágytam rá.
süti beállítások módosítása